پرش به محتوا

تئوری: چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم؟

فیلم روانی آمریکایی  (American Psycho)چیز دیگری به ما یاد نداده به غیر از اهمیت کارت ویزیت .

کارت ویزیت، این ابزار چند کاره کسب و کار بسیاری از نیازهای اساسی حرفه ای ها رو برآورده می کنه: تبلیغات، شناسایی برند، فراخوان برای اقدام و البته اطلاعات تماس. وقتی این بیلبوردهای جیبی به درستی طراحی بشن، می تونند تأثیری ماندگار بر جای بگذارند و مشتریانی مادام‌العمر از غریبه های گذرا ایجاد کنند.

کارت ویزیت ساده و جذاب
طراحی کارت ویزیت ساده و در عین حال عجیب و غریب

کارت ویزیت یک کارت کاغذی کوچک، چاپ شده و معمولن به اندازه کارت اعتباریه که اطلاعات کسب و کار شما، مانند نام، اطلاعات تماس و لوگوی برند رو در خود جای می ده. طراحی کارت ویزیت شما بخش مهمی از برندسازی شماست و باید به عنوان بخشی از توسعه بصری طراحی برند شما عمل کنه

در این راهنما، همه چیزهایی رو که باید در مورد طراحی کارت ویزیت بدونید بررسی می کنیم تا بتونید دقیقن به طراح خودتون بگید که چه می خواهید. کارت‌های ویزیت بیش از هر چیز باید شخصی باشند، بنابراین این راهنما توضیح می‌ده که گزینه‌های شما برای کارتی که بتونه بیشتر شبیه شما و سلیقه شما باشه، چیه.

اما قبل از اینکه به 8 مرحله طراحی کارت ویزیت بپردازیم، اجازه بدید قبل از شروع، کمی در مورد آنچه که نیاز دارید صحبت کنیم.

قبل از شروع…

کارت ویزیت لاکچری
یک کارت ویزیت تمیز و ساختار یافته

چه یک فریلنسر انفرادی، موسس یک استارتاپ نوپا و یا بخشی از یک شرکت تازه تاسیس شده باشید، دو جزء طراحی حیاتی وجود دارن که باید قبل از اینکه حتی به کارت های ویزیت فکر کنید، نهایی بشن:

طرح رنگ برند (Brand Color Scheme)

 لوگوی تمام شده (Finished Logo)

لوگوها و طرح های رنگی دو انتخاب مهم بصری برای برندسازی هستند. این عناصر نه تنها نقش مهمی در ایجاد کارت ویزیت شما ایفا می‌کنند، بلکه بر سایر زمینه‌ها مثل چیدمان و هویت هم تأثیر می‌گذارند.

می‌تونین در این زمینه ها به راهنمای ما مراجعه کنید:

نحوه طراحی لوگو: راهنمای نهایی

رنگ های برند: همه چیزهایی که برای انتخاب رنگدانه های عالی برند خود نیاز دارید

خودتو بشناس

طراحی چشم‌نواز کارت ویزیت

یک فعالیت مقدماتی دیگه وجود داره که باعث می‌شه بقیه مراحل طراحی کارت ویزیت روان‌تر انجام بشه. شما باید بدونید که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. شما به عنوان یک فرد یا کسب و کار چه نوع برندی هستید؟ می‌خواهید کارت ویزیت شما نه فقط با کلمات، بلکه با طراحی چه بگوید؟

این هم موضوعیه که ارزش بحث خودش رو داره، بنابراین اگر می‌خواید عمیق‌تر بشید، در اینجا فهرستی کوتاه از سوالاتی وجود داره که باید برای تعیین هویت برند شخصی خود از خودتون بپرسید . چند دقیقه تامل در مورد برند شخصی شما به برخی از سوالات طراحی کارت ویزیت کمک میکنه، به خصوص در مورد نمایش شخصیت شما.

نحوه طراحی کارت ویزیت در 8 مرحله

هنگامی که لوگو، طرح رنگ برند و ایده خوبی در مورد آنچه می خواهید کارتتون درباره شما بگه رو به دست آوردید، آماده شروع هستید. فقط 8 مرحله زیر رو دنبال کنید تا مشخص کنید که کدام طراحی کارت ویزیت برای شما مناسب تره.

1. شکل خود را انتخاب کنید

کارت ویزیت دورگرد
کارت ویزیت دورگرد برای The Poke Story

اگر قبلاً در مورد کارت ویزیت مستطیلی سنتی تصمیم گرفتید، می تونید به مرحله دوم برید. با این حال، اگر می‌خواهید در مورد همه گزینه‌های خودتون، حتی استراتژی‌های خارج از محدوده تون اطلاعات کسب کنید، به خوندن ادامه بدید.

همونطور که تکنیک های چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می‌شن، متخصصان فضای بیشتری برای کشف اشکال جایگزین دارند. روش چاپ قالب به شما این امکان رو می‌ده که هر شکلی رو که می خواهید برش بدید و همچنان به صورت عمده چاپ کنید.

ampleکارت ویزیت رز

می تونید به سادگی برای یک کارت ویزیت دوستانه تر گوشه ها رو گرد کنید.

کارت ویزیت خاص
طراحی کارت ویزیت HERB

اما اگر واقعاً می‌خواید بازیگوش یا متمایز باشید، می‌تونید تقریباً از هر شکلی استفاده کنید: نماد حیوانات، خطوط کلی محصولاتی که می‌فروشید یا شکلی که کاملاً اصلی‌ست.

کارت ویزیت خاص
طراحی کارت ویزیت سیرسون

شما حتی می تونید تمام تم کارت ویزیت خودتون رو بر اساس برش هوشمندانه بسازید. طراح کارت ویزیت درتصویر بالا از شکل استفاده می‌کنه تا واقعاً تصویر کارمندان رو برجسته کنه و به آنها احساس شخصی‌تر و در نتیجه قابل دسترس‌تر بده.

اینکه آیا از اشکال خلاقانه استفاده کنید یا نه بستگی به تصویری داره که می خواهید منتقل کنید. شکل‌های خاص باعث می‌شن که شما سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسید و به شما کمک می‌کنه تا تأثیرگذاری داشته باشید، اما می‌تونه تأثیر نامطلوبی بر صنایع رسمی‌تر داشته باشه. همچنین باید نحوه استفاده رو هم در نظر داشته باشید، مثل نحوه قرار گرفتن کارت در کیف پول.

کارت ویزیت خاص
کارت ویزیت STIR

ممکنه بخواید پس از نهایی کردن طرح خودتون در مرحله 6، گزینه دایکات را مجددن بررسی کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها مانند بالا دوست دارن قسمت هایی از لوگوی خودشون رو برش بدن.

2. اندازه خود را انتخاب کنید

تصمیم بعدی شما اندازه کارت شماست. این بیشتر به استاندارد هر کشور بستگی داره ، بنابراین جای خوبی برای شروعه. حتی اگر قصد دارید خارج از استاندارد ها کار کنید، باید بدانید که دیگران برای مخالفت با آن چه می کنند.

استاندارد آمریکای شمالی: 3.5 × 2 اینچ (88.9 × 50.8 میلی متر)

استاندارد اروپا: 3.346 × 2.165 اینچ (85 × 55 میلی متر)

استاندارد اقیانوسیه: 3.54 × 2.165 اینچ (90 × 55 میلی متر)

صرف نظر از اندازه، شما باید همیشه سه عامل رو در هنگام طراحی در نظر بگیرید:

ناحیه خونریزی (حاشیه اضافی برای در نظر گرفتن خطای برش) : بیرونی ترین قسمت کارت که به احتمال خیلی زیاد برداشته می شه.

خط برش : خط هدف برای برش کارت.

خط ایمنی : هر چیزی خارج از این خط مشمول اشتباهات برشی خواهد بود. اجازه ندید عناصر ضروری مانند متن یا آرم خارج از این خط قرار بگیرند.

برای یافتن سایز صحیح کارت ویزیت با در نظر گرفتن خطوط رنگ، برش و ایمنی، به راهنمای زیر نگاه کنید.

مساحت، خط اصلاح و خط ایمنی در کارت ویزیت استاندارد ایران (85 × 48 میلی متر).

در حالی که این نواحی بسته به اندازه و چاپگر متفاوت هستند، یک شرط مطمئن اینه که خط برش رو روی 0.125 اینچ (3 میلی متر) از لبه تنظیم کنید. از اونجا، خط ایمنی رو روی 0.125 اینچ (3 میلی متر) از خط برش تنظیم کنید. این مقدار از لبه ناحیه خونریزی تا داخل ناحیه ایمنی در مجموع 0.250 اینچ (6 میلی متر) است.

3.لوگو و سایر گرافیک های خود را اضافه کنید.

حالا ما شروع به ترسیم عناصر بصری طراحی کارت ویزیت شما می‌کنیم، در درجه اول لوگو. لوگوی شما باید در مرکز کارت ویزیت شما قرار بگیره، اگرچه سایر تزئینات و گرافیک های ثانویه هم گاهی اوقات می تونند مفید باشند.

فراموش نکنید که شما دو طرف کارت رو در اختیار دارید. یک استراتژی اینه که یک طرف کارت ویزیت رو به طور انحصاری به لوگو اختصاص بدید، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس فرد را به نمایش می‌گذاره. با این حال، داشتن لوگو در هر دو طرف هم خوبه، بنابراین اغلب یک لوگوی کوچکتر و دور از دسترس رو در کناری با اطلاعات تماس می بینید، مانند Omni در بالا.

با این حال، این تنها یکی از استراتژی‌های بسیاریه که وجود داره، بنابراین با خیال راحت جاگذاری لوگو رو آزمایش کنید تا زمانی که با سلیقه ی شما همخوان باشه.

سفارش آنلاین چاپ کارت ویزیت خاص
طراحی کودک پسند و مخاطب دوست کارت ویزیت لوندیس

در حالی که مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای کارت ویزیت هاست، اما اگر فضای خالی موجود مناسب شما نیست، می تونید اون را با گرافیک های اضافی پر کنید. در صنعتی مثل پوشاک کودکان، طراح می‌خواد تم زیبای خودش رو تا جایی که می‌خواد دنبال کنه: با قرار دادن گوسفندهای بامزه در سرتاسر آن، و پس‌زمینه‌ ای محو شده که از اون برای جلوگیری از شلوغی استفاده می‌کنه (همچنین به استفاده از آبی ملایم توجه کنید. ، رنگی بازیگوش و بچه پسند). حتی اگر لوگوی شما ساده یا فقط متنی باشه، هر تصویر مرتبطی در خدمت همین اهدافه.

گرافیک های اضافی برای نشان دادن هویت برند شما به خوبی کار می کنن. بدون نیاز به بیان صریح آن، شما می‌تونید شخصیت خود یا برندتون رو از طریق تصاویر، از جمله رنگ‌ها، به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر می‌خواهید معمولی یا قابل دسترس به نظر برسید، یک کارتون زیبا و چند رنگ روشن می‌تونه این کار رو براتون انجام بده.

سفارش آنلاین چاپ کارت ویزیت خاص
شما حتمن با دیدن روی بدون نوشته ی کارت ویزیت برای اطلاع بیشتر کنجکاو خواهید شد

یکی دیگر از روند محبوبیت فزاینده، القای علاقه و کنجکاوی با گذاشتن کمی رمز و رازه. به طور معمول، برندها تصویری بدون کلمه با URL در یک طرف، و سپس تمام توضیحات لازم (از جمله نام برند و نام کارمند) رو در طرف دیگه قرار می دن.

4. متن لازم رو اضافه کنید

اینکه کارت ویزیت شما واقعن چه چیزی می‌گه به شما بستگی داره. فریلنسرهای (کارمندان مستقل) دورکار ممکنه نیازی به آدرس پستی روی کارت نداشته باشن، در حالی که مشاغلی که به صورت حضوری مشاوره می‌دن به اون نیاز دارن. یا شاید این یک انتخاب استراتژیک باشه، مثل جلب توجه افراد به دنبال کننده های چشمگیر شما در شبکه های اجتماعی. نکته اینه که افراد مختلف از متن های متفاوت روی کارت ویزیت خودشون بهره می برن.

بنابراین گام بعدی اینه که تصمیم بگیرید چه چیزی رو روی کارت ویزیت خودتون قرار بدین. در زیر فهرستی از برخی از انتخاب‌های متداول وجود داره، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که کارتتون کدام رو شامل بشه و کدوم رو حذف کنید.

سفارش آنلاین چاپ کارت ویزیت
انتخاب های متداول برای اطلاعات روی کارت ویزیت

    نام – یک نام معین. هر کارت نیاز به یک نام داره.

    نام شرکت – نام معین دیگر، به جز برندهای شخصی، که در این صورت نام شخصی شما نام شرکت شماست.

    عنوان شغلی – برای کارت های سنتی، عنوان شغلی تون رو درج کنید. این کار به دارنده کارت ویزیت کمک می کنه به خاطر بیاره که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دین و حتی این که چگونه شما رو ملاقات کرده.

    شماره تلفن – حتی اگر ترجیح شما برای ارتباط با مشتری، تماس تلفنی نباشه، اما برای برخی افراد مناسبه.

    ایمیل – جزء اصلی یک کارت ویزیت ؛ ایمیل هنجار جدیدی برای ارتباطات تجاری غیر فوریه ، تا حدی به این دلیل که امکان ارسال اسناد به عنوان پیوست رو فراهم می‌کنه.

    آدرس وب سایت – قرار دادن آدرس سایت شما یک دعوت غیر تهاجمی برای بازدید است.

    شبکه‌های اجتماعی – اگر شبکه‌های اجتماعی مرتبط با زمینه کاری تون دارید، یا اینکه فقط می‌خواید کمی از شخصیت خودتون رو نشان بدین، پیوند (لینک) های شبکه‌های اجتماعی خودتون رو درج کنید.

    آدرس – برای جذب مشتریان به محل کار یا فروشگاه شما ضروریه.

    کد QR – اگرچه به اندازه سال‌های گذشته محبوب نیست، اما یک کد QR هنوز یک میان‌بر مناسب برای انتقال هر داده‌ای‌ست که می‌خواهید.

مزایای استفاده از کد QR (لینک)

    شعار – کاملا اختیاری، یک شعار به هویت برند کمک می کنه و کمی به شخصیت اون اضافه می‌کنه.

به یاد داشته باشید که کارت ویزیت فقط برای دادن اطلاعات نیست بلکه برای حفظ کردن اون هست. ممکنه افراد از قبل شماره، آدرس یا URL شما رو بدونن، اما در صورتی که  فراموش کردن ، کارت‌ رو در دسترس داشته باشید.

5. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

سفارش آنلاین کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت هندسی

وقتی که می دونید چی می خواهید بگید، می تونید نحوه ظاهر اون رو انتخاب کنید. تایپوگرافی همیشه مهمه، به خصوص برای کارت ویزیت. چون شما باید متن رو کاملا خوانا کنید و البته فضای کمی برای این کار دارید.

بیایید موضوع تایپوگرافی رو به سه مبحث اصلی تقسیم کنیم:

اندازه . برای حفظ خوانایی، باید اندازه تمام متن شما حداقل 8 پوینت باشد. با این حال، اگر می‌خواید که مهم‌ترین عناصر (مثل نام شما) برجسته باشه، می‌تونید اندازه‌های متن رو تغییر بدین. همچنین فضای خالی رو در نظر بگیرید—شما که نمی خواهید کارت خودتون رو به هم ریخته کنید، بنابراین متن خودتون رو به اندازه ای کوچک بگذارید که فضای تنفسی زیادی در اطراف هر عنصر وجود داشته باشه.

فونت . به یاد داشته باشید که فونتی رو انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت مورد نظر شما باشه. یک فونت مدرن، یک فونت دست‌نویس فردی و ظریف یا یک فونت کلاسیک و جاودانه؟ در زیر چند نمونه از سبک های مختلف فونت به جدول آورده شده.

کارت ویزیت لاکچری
طراحی کارت ویزیت Pucked

سفارش کارت ویزیت خاص
طراحی کارت ویزیت Conejo Construction
سفارش چاپ کارت ویزیت خاص
طراحی کارت ویزیت مشاوره Go Mint

رنگ . اینجا جاییه که یک استایل رنگی برند که از قبل تعیین شده به کار میاد. با توجه رنگ انتخاب شده برند، رنگ‌های متنی رو انتخاب کنید که به خوبی با رنگ پس‌زمینه کارت شما مطابقت داشته باشن، که باید رنگ برند هم باشن. رنگ‌های مشابه ممکنه با هم زیبا به نظر برسن، اما خوندن اونها دشواره، بنابراین برای خوانایی، تضادها رو آزمایش کنید.

طراحی کارت ویزیت شرکت بازرگانی Two hounds

قانون طلایی برای تایپوگرافی اولویت دادن به خوانایی بر همه چیزه. مهم نیست فونت شما چقدر هنری باشد اگر کسی نتونه آنچه رو که می گه بخونه.

6. پرداخت های ویژه رو در نظر بگیرید

حالا که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستید، وقتشه که چاپخونه‌ها رو در نظر بگیرید – به خصوص از نظر آنچه که می تونند ارائه بدن. برخی از چاپخونه‌ها روکش های ویژه ای رو ارائه می دن که می تونه تأثیری ماندگار داشته باشه. ببینید آیا هر یک از این “اثرات ویژه” می تونن برای استراتژی طراحی کارت ویزیت شما مفید باشن یا خیر.

برجسته کاری (امباس). این تکنیک نقش برجسته‌های سه بعدی ایجاد می‌کنه و باعث می‌شه مناطق خاصی “برجسته” بشن. مثل پوشش نقطه ای  UV، می تونید از اون برای جلب توجه به جنبه های خاص کارت خودتون، و یا حتی کلمات استفاده کنید.

طراحی کارت ویزیت املاک ویسل

لترپرس. چاپ لترپرس به جای بالا بردن کاغذ، کاغذ رو در حین جوهر زدن به سمت پایین هل می‌ده. نتیجه چیزی شبیه یک حکاکیه که معمولاً با جوهر خاصی انجام می‌شه و برای جلب توجه بیشتره. این چاپ به خصوص برای حروف مفیده و به کلمات شما جذابیت بیشتری می‌ده.

نقره‌کوب (Foil Stamping). اگر چیزی براق و منعکس کننده مانند نقره می‌خواید، می‌تونید نقره‌کوب را روی تصاویر یا حتی فقط قسمت هایی از تصاویر اعمال کنید. اگر یک تایپ فیس به اندازه کافی پررنگ انتخاب کرده باشید، برای برجسته کردن متن هم نقره‌کوب به کار میاد.

پوشش نقطه ای UV. بسیاری از کارت ها دارای لاک براق برای ایجاد بافتی براق و صاف هستند. پوشش نقطه ای UVچیزیه که فقط در مناطق خاصی اعمال می‌شه. این به این معنیه که شما می تونید فقط بر روی لوگو، گرافیک خاص یا حتی یک کلمه یا عبارت خود یک پوشش براق اعمال کنید. زمانی که می‌خواید روی قسمت‌های خاصی تأکید کنید، از اون استفاده کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که وقتی فقط یک قسمت براقه، تاثیرش بر ترکیب کلی کار چیه.

7. یک طراح را انتخاب کنید

این کارت ویزیت برای تدریس خصوصی شبیه یک کارت فهرست است.

اگر واقعاً یک کارت ویزیت درخشان می خواید، ایده خوبیه که یک طراح حرفه ای پیدا کنید که بتونه یک کارت عالی برای شما خلق کنه. می توانید به دنبال یک طراح مستقل محلی باشید یا با طراحان سایت چاپ247 در تماس باشید. مطمئن بشید که نمونه کارهای اونها رو بررسی کنید تا ببینید آیا برای برند شما مناسب هستند یا خیر.

هنگامی که فرد مناسب رو پیدا کردید، سعی کنید به طور واضح بیان کنید که کسب و کار شما چیه و به دنبال چه سبک و حال و هوایی هستید، تا طراح شما بتونه دیدگاه شما رو به واقعیت تبدیل کنه.

8. طرح خود را نهایی کنید

با وجود همه عناصر و پیش‌بینی دقیق انتخاب رنگ نهایی و پرداخت‌های خاص، می‌تونید طرح خودتون رو دوباره ارزیابی کنید تا مطمئن بشید همه چیز درسته.

ابتدا جریان بصری رو بررسی کنید: چشم شما هنگام نگاه کردن به کارت چگونه حرکت می کنه. اول به چه چیزی توجه می کنید؟ آخر چی؟ یک جریان بصری خوب باید با لوگو شروع بشه، بعد نام، و سپس اطلاعات ثانویه، و در صورت وجود تصاویر ثانویه به پایان برسه. شما همیشه می تونید با تغییر اندازه و مکان یک عنصر، جریان های بصری رو تغییر داده و بهینه کنید.

شما همچنین باید تا جایی که می تونید شلوغی ها رو از بین ببرید. آیا تمام اطلاعات لازم است؟ هر چه عناصر باقیمانده کمتر باشن، تأثیر هر کدوم بیشتره.

دوباره بررسی کنید تا مطمئن بشید که در دام های معمولی نیفتادید. آیا متن خواناست؟ آیا رنگ ها با هم برخورد می کنند؟ آیا عناصری خیلی نزدیک به لبه هستند؟

طرح کارت ویزیت نوشیدنی موری

فراموش نکنید که طراح شما محصول نهایی رو به صورت فایل وکتور و پی دی اف مبتنی بر وکتور برای شما ارسال کنه. در صورت نیاز به تغییر اندازه، می‌تونید از تصاویر بُرداری استفاده کنید، و فایل‌های PDF تقریباً توسط هر چاپگری قابل خواندن هستند.

تکنیک های پیشرفته

این هشت مرحله تمام چیزیه که برای ایجاد یک کارت ویزیت کاملاً کاربردی نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید مسیر بیشتری رو طی کنید، این نکات پیشرفته‌تر رو در نظر بگیرید:

با یک ایده هوشمندانه خودتون رو متمایز کنید. اگر صنعت شما اجازه کمی بلندپروازی رو  می ده ، شما می تونید استراتژی های تجربی بیشتری برای متمایز کردن خودتون به کار بگیرید.

مثلن ایده شما می تونه موضوعی باشه، مانند کارت های آیفون  بالا، یا چیزهای پیچیده تر. مثلا:

    جوهرهای معطر

    دوبلکس و تریپلکس (دو یا سه برابر عرض کارت برای ضخیم تر شدن آن)

    استفاده از مواد جایگزین (فلز، پلاستیک، لاستیک و غیره)

    کارت های تا شده

    کارت های شفاف

طراحی کارت ویزیت  Remote Pilots

کارهای زیادی می تونید با یک کارت شفاف انجام بدید، مثل همین کارت که  محدوده آزمایشی خلبان از راه دور رو نشون میده.

از مرزها دوری کنید. ممکنه حاشیه‌ها انتخاب زیبایی‌شناختی هوشمندانه‌ای برای قاب‌بندی محتوای کارت شما به نظر برسن – و در تئوری هم همینطور هستند – اما شیوع اشتباهات برش به این معنیه که مرزها بیشتر از اینکه فایده داشته باشند آسیب می‌رسونند. برش کامل تک‌ تک کارت ها به صورت انبوه تقریباً یک فانتزیه، و به همین دلیل که بهتره کارت رو با قسمت های خونریزی (حاشیه اضافی) و ایمنی طراحی کنید. با بی توجهی به حاشیه ها، اشتباهات خیلی کوچک در برش خیلی به چشم میان و کل طرح رو به هم می زنه.

صرفه جویی در هزینه رنگ. اگر بودجه ای در اختیارتون قرار داده شده ، روی جنس یا تعداد کار کوتاهی نکنید. فقط با استفاده از یک یا دو رنگ می تونید بخشی از هزینه رو کاهش بدید. ممکنه هر چه رنگ های بیشتری اضافه کنید، قیمت چاپ هم بیشتر بشه و یک طراح باهوش می دونه که چگونه یک طرح رو با یک یا دو رنگ خوب جلوه دهد.

مثل یک نشان خانوادگی مدرن

کارت شما چیزی بیش از اطلاعات تماس شماست—این کارت نشان دهنده شما و برند شماست. افراد زیادی هر روز کارت ویزیت دریافت می‌کنن ، بنابراین شما به کارتی نیاز دارید که هم برجسته باشه و هم به یاد موندنی. در طراحی کارت ویزیت خودتون کوتاهی نکنید و از گوشه ی کار نزنید. زمان زیادی را صرف طراحی کامل کنید و البته یک طراح ماهر پیدا کنید تا دیدگاه شما رو به واقعیت تبدیل کنه.

منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/how-to-design-business-card/