پرش به محتوا

طراحی برچسب: 8 نکته منحصر به فرد برای تازه کارها

گاهی اوقات، کیفیت برچسب (لیبل)  یک محصول برای فروش اون محصول کافیه. و آموزش طراحی لیبل می تونه شما رو به یک لیبل عالی برسونه. اگر در یک برچسب، ترکیبی از طراحی گرافیکی چشمگیر و اطلاعات مفید محصول وجود داشته باشه اغلب مشتری رو ترغیب به نگاه دقیق تری به محصول شما می‌کنه.

به عبارت دیگه، برچسب یک محصول می تونه به نوعی تبلیغات اون محصول باشه. بنابراین، صرف زمان برای انتخاب نوع مناسب برچسب و توجه و دقت در طراحی اون ضروریه. اگر کسب و کار شما کوچیکه و بودجه لازم برای یک طراح رو ندارید، یا اگر نیاز به صرفه جویی در هزینه دارید، خودتون هم می تونید لیبل های خودتون را طراحی کنید.

خب، حالا با آموزش طراحی لیبل همراه باشید و بیایید ببینیم چگونه یک برچسب طراحی کنیم تا مطمئن بشیم که یک برچسب یا لیبل همه چی تموم داریم!

ابتدا نوع برچسب مورد نیاز خودتون رو مشخص کنین. سپس، نکات طراحی آسان ما را دنبال کنید تا مثل یک حرفه ای به طراحی مورد نظرتون برسید!

انواع برچسب : انتخاب های شما کدومه؟

قبل از شروع طراحی یک برچسب ، ابتدا باید نوع برچسب مورد نیاز خودتون رو مشخص کنید:

    برچسب های آدرس

    برچسب های فراخوان برای اقدام ( مثلن دعوت به ثبت نام یا تماس گرفتن)

    برچسب های محصول

    برچسب های بسته بندی

    برچسب های نام

1. برچسب های آدرس

طراحی برچسبِ آدرس، ارسال مکاتبات مربوط به شرکت رو برای شما آسون تر می‌کنه.

شما می‌تونید لوگوی خودتون را روی برچسب قرار بدید تا وقتی اون رو روی پاکت نامه یا بسته بندی می‌چسبونید، با ظاهری حرفه ای در ذهن مشتری ماندگار بشین.

2. برچسب های دعوت به اقدام

برچسب‌ های فراخوان برچسب های ساده‌ای هستند که می‌تونید روی یک محصول قرار بدید تا مشتری خودتون را به یک عمل دعوت کنید. این برچسب ها می تونند ساده یا مفصل باشند، اما معمولن دارای یک عبارت عمل هستند. برای مثال، برچسب های فراخوانی که می‌گن “مرا لمس کن!” “من را بو کن!” یا “نزدیکتر نگاه کن!”.  از مشتری خودتون دعوت کنید تا محصول شما را بررسی کنه و فواید اون رو از نزدیک تجربه کنه.

3. برچسب محصولات

برچسب های محصولات شاید رایج‌ترین نوع برچسب ‌هایی باشن که باهاشون آشنا هستید. این برچسب ها تقریبن روی هر محصولی که می‌تونید بخرید وجود دارن و اون محصول، فواید یا ترکیباتش رو توصیف می‌کنن و البته شامل برندسازی می‌شن.

برچسب گذاری مناسب محصول می تونه به ابهام زدایی از یک محصول کمک کنه، مزایای اون را به طور واضح به مشتری منتقل کند و آن را فریبنده یا جذاب جلوه بده.

4. برچسب بسته بندی

برای ارسال محصولاتتون، برچسب های بسته بندی برای جعبه‌ها و پاکت‌ها می‌تونن تجربه مشتری رو یک قدم جلوتر ببرند. یک برچسب که دارای آرم یا لوگوی خودتون هست به یک جعبه اضافه کنید و یا به عنوان مهر و موم پاکت استفاده کنید، و ببیند که چقدر ساده به سطح خودتون اضافه کردین!

5. برچسب های نام

فرقی نمی‌کنه تیم شما در یک رویداد شرکت می‌کنه یا فقط به برچسب های نام برای کارمندان خودتون نیاز دارید، سفارشی کردن برچسب های نام یک راه عالی دیگر برای تأثیرگذاری خوب و توقف مشتری در برند شماست.

8 نکته برای طراحی یک لیبل با ظاهری حرفه ای

طراحی برچسب برای بسته بندی محصول کار بزرگیه. برچسب (لیبل)  به صورت مستقیم بر نحوه درک محصول شما و تصمیمات مشتری برای خرید تأثیر می‌گذاره.

این نکات اساسی آموزش طراحی لیبل رو دنبال کنید و به فرمول برنده برچسب های حرفه ای و جذاب دست پیدا کنید!

1. از بهترین ابزارهای ممکن استفاده کنید

قبل از اینکه بتونید یک لوگو یا برچسب زیبا طراحی کنید، باید ابزار مناسبی برای کار داشته باشید. خوشبختانه، چند گزینه مختلف وجود دارن که نتایج عالی رو به همراه خواهند داشت.

استفاده از یکی از این ابزارهای طراحی را در نظر بگیرید:

 :Adobe suiteاین نرم افزار شامل انواع برنامه های طراحی از جمله  Photoshop ، Illustrator  و InDesign به شما امکان می ده محصولات پیچیده طراحی گرافیکی مانند برچسب های محصول را ایجاد و ویرایش کنید .

:Microsoft Word این نرم افزار قالب های قالب بندی برچسب با کاربری آسون رو داره، بنابراین طراحان می توانند بسیاری از برچسب ها را در یک صفحه پیکربندی و چاپ کنند.

:Canva  این نرم افزار آنلاین دارای طیف گسترده ای از قالب های رایگانه که می‌تونید از اونا برای طراحی و ویرایش استفاده کنید تا برچسب کامل خودتون را ایجاد کنید. تقریبن بهترین گزینه برای طراحانی که مبتدی هستن.

2. مهم ترین اطلاعات را درج کنید

هنگام طراحی برچسب خود، باید مطمئن بشید که فقط اطلاعات کلیدی درج شده، و برچسب را غرق در متن نکنید.

با متن بیش از حد، برچسب شما دچار درهم ریختگی و گیج کنندگی میشه. به همین دلیله که شما باید دقیقاً برچسب تون رو شامل مواردی بکنید که برای کمک به مشتری در درک محصول و تمایل به خرید اون نیاز دارید. نه بیشتر و نه کمتر.

به عنوان مثال، روی برچسب قهوه در بالا، طراح مطمئن شده که اطلاعات مهم خرید (منشا دانه قهوه و نوع برشته شدن) را درج کرده، اما فضای زیادی روی برچسب گذاشته. این به نام تجاری و لوگو فرصتی برای برجسته شدن می ده.

3. به بسته بندی و ظروف محصول فکر کنید

اندازه، شکل و نوع بسته بندی یا ظرف برای محصول شما قطعن نوع طراحی برچسب شما رو هم تعیین می کنه.

به عنوان مثال، یک ظرف کوچیک ادویه به برچسب بسیار کوچکتری نیاز داره. هم باید خوب به نظر برسه و هم روی سطح کوچک ظرف ادویه برجسته باشه و در عین حال نمی‌تونید اطلاعات زیادی روی آن قرار بدید وگرنه خوندن اون سخت میشه.

هر محصول بسته بندی منحصر به فرد خودش رو داره. یک شیشه سس کچاپ به برچسب بسیار متفاوتی نسبت به یک بسته کوکی یا یک جفت هدفون نیاز داره. بنابراین، هنگامی که شما در حال طراحی یک برچسب محصول هستید، بسیار مهمه که بسته بندی محصول را گوشه ذهنتون نگه دارید.

بالاخره اگر لیبل برای ظرف خیلی بزرگ یا کوچک باشه، چشم مشتری رو جلب نمی‌کنه!

قبل از شروع کار با سایر عناصر طراحی، شکل و اندازه محصول و همچنین محل برچسب روی بسته بندی رو در نظر بگیرید. این به شما پارامترهای واضحی رو می ده که باید روی اونها کار کنید، و اندازه فونت و تصویر مورد نیاز برای استفاده رو تعیین می کنه.

4. از یک نشان تجاری (لوگو) ثابت استفاده کنید.

هنگام طراحی برچسب خود، فراموش نکنید که لوگو یا نام تجاری‌تون رو اضافه کنید .

برچسب محصول شما باید دو وظیفه اصلی رو انجام بده: باید به مشتری شما بگه که چه چیزی داخل بسته بندی وجود داره و باید شرکت شما را تبلیغ بکنه. انجام اولی به اندازه کافی ساده ست فقط از یک نوشته واضح و موثر روی برچسب خودتون استفاده کنید. اما دومی مستلزم استفاده از برند سازی بسیار منسجم است.

چگونه می تونید مطمئن بشید که برچسب شما نشان دهنده برند شماست؟ با ترکیبلوگوی خود! هر کدوم از محصولات قابل چاپ شرکت شما باید لوگوی شما رو در جایی داشته باشند و برچسب محصولات شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مطمئن بشید که لوگوی شما یا یک نسخه ساده شده از اون، ( در صورتی که لوگوی شما برای یک برچسب کوچک خیلی جزئیات داره) به طور واضح و برجسته در طرح شما قرار گرفته باشه.

در مثال بالا از Uncreative، بسته بندی و محصول ممکنه تغییر بکنند، اما لوگو یک عنصر طراحی ثابت باقی می ماند. در هر بسته یکسان به نظر می رسن، اما مکمل هم هستند.

5. آن را واضح و خوانا کنید

اگر مشتریان شما نتونند اون رو بخونن، حتی زیباترین برچسب دنیا نیز موثر نخواهد بود. مسلماً خوانایی مهم‌ترین عنصر هر پروژه طراحی گرافیکیه، از برچسب ‌های محصول و برچسب های نام گرفته تا آگهی‌ها و بنرهای شرکت ها.

البته، اگر برخی از جنبه‌های برچسب شما (که ریز چاپ شدن) فقط از نزدیک خوانا باشن، خوبه، اما نام شرکت و نام محصول شما باید از فاصله های دور هم دیده بشن. به یاد داشته باشین که در طول فرآیند طراحی چند قدم از طرح فاصله بگیرید و ببینید برچسب شما از دور چطور به نظر می رسه. اگر نیاز دارید که محصولاتتون در قفسه های فروشگاه توی چشم باشن. این نکته مهم است. برچسبی که از دور قابل خوندن باشه از دور داد میزنه و مشتری ها رو جذب می کنه.

6. از ترکیب هوشمند فونت ها استفاده کنید

هر طراح لیبل می دونه که استفاده از کنتراست در پروژه های طراحی گرافیک چقدر مهمه. رنگ‌ها یا فونت‌های متضاد به طراحی کلی شما عمق می‌بخشه، توجه بیننده را به خود جلب می‌کنه و او رو مجذوب می‌کنه تا محصول رو انتخاب کنه.

در طول فرآیند طراحی، با فونت‌های مختلف بازی کنید. به دو یا سه فونت بچسبید، نه بیشتر. فونت هایی با ضخامت های مختلف یا حتی سبک های مختلف رو در نظر بگیرید.

سعی کنید از دو فونت اصلی روی برچسب محصول استفاده کنید. یکی رو انتخاب کنید که زیباتر و یکی مدرن تر باشه. یا، یک فونت شکسته رو با یک قلم پررنگ و تمام حروف جفت کنید. از تفاوت فونت ها استفاده کنید تا برچسب خودتون رو برای خواندن و درک آسان کنید.

به عنوان مثال، در مثال برچسب جین، فونت تمام کلاهک برای نام تجاری، شماره دسته و سایر اطلاعات کاربردی استفاده می شه. در همین حال، فونت شکسته منحصرن برای توصیف طعم نوشیدنی و مواد تشکیل دهنده اون استفاده می شه.

7. فضای سفید کافی بگذارید

اصطلاح “فضای سفید” به فضای خالی بین عناصر مختلف در یک صفحه، کارت ویزیت یا برچسب اشاره داره. این امر به ویژه در طراحی گرافیک مهمه ، چون باعث می‌شه که طراحی شما بیش از حد به هم ریخته نشه که چشم بتونه بر روی هر عنصر تمرکز بکنه.

اطمینان حاصل کنید که برچسب شما فضای سفید کافی در اطراف هر عنصر طراحی داشته باشه: لوگو، نام محصول، تصاویر و هر نوشته باید فضای کافی در اطراف خود داشته باشه تا مشتریان شما بتونند در یک زمان روی یک جنبه تمرکز کنند. این به جداسازی اطلاعات مهم و ایجاد علاقه بصری کمک می کنه.

در مثال بالا، فضای سفید به روشی بسیار هوشمندانه برای ایجاد چهره یک پاندا استفاده شده.

8. حداقل یک عنصر تزئینی اضافه کنید

برچسب ‌ها باید قبل از هر چیز اطلاعاتی رو در مورد محصولاتی که روی اون‌ها قرار دارند، به اشتراک بگذارند. با این حال، این به این معنا نیست که اونها نباید جذاب باشند – در واقع، اونها باید کاملاً جذاب باشند!

هر برچسب محصول باید حداقل یک عنصر طراحی تزئینی داشته باشه تا کمی ذوق هنری بهش بده. این می تونه یک عکس از محصول در حال استفاده، یک تصویر یا الگوی تزئینی و یا حتی کپی در یک رنگ جذاب باشه.

به عنوان مثال، رنگ برجسته ای رو انتخاب کنید که با برند شما مطابقت داشته باشه، یا یک عنصر گویا به آنچه محصول انجام می‌ده، اضافه کنید. برای مثال خوب، به مثال بالا نگاه کنید – رنگ زرد لیمویی روشن لهجه اصلی است و راجع به اطلاعاتی از مواد تشکیل دهنده محصول صحبت می کنه.

9. بازیگوش باشید

اینکه فضا و روحیه طراحی شده ی برچسب ما خیلی جدی باشه راحته. اما در عوض، سعی کنید کمی هم جنبه ی سرگرمی داشته باشه. کمی بازیگوشی یا شخصیت به برچسب خودتون تزریق کنید و ممکنه به چیزی برسید که خودش، خودش رو بفروشه.

به محصولاتی که از دوران جوانی خودتون با علاقه بیشتری به خاطر دارید فکر کنید. برچسب های اونها چه شکلی بودن؟ به احتمال زیاد، نقاشی هایی از شخصیت های بامزه و تصاویر بازیگوش رو شامل می شدن که چشم شما رو از سراسر راهروی فروشگاه جلب می کرد. دلیلی وجود داره که شما به این برچسب‌های محصولات جذب شدید: اونها سرگرم کننده هستند!

مشتریان اغلب به سمت محصولات و بسته‌بندی ‌هایی جذب می‌شن که کمی شخصیت دارند، بنابراین فرآیند طراحی برچسب و فضای کلی اون رو خیلی جدی نگیرید. گاهی اوقات، یک تصویر زیبا و هوشمندانه از اجناس در برچسب شما می تونه چیزی باشه که باعث خرید محصول شما می شه.

و

از خلاقیت خود استفاده کنید

برای ایجاد برچسب کامل محصول به یک تیم از طراحان حرفه ای نیاز ندارید. با همین آموزش طراحی لیبل و با ابزار مناسب، چند اصل طراحی گرافیکی، و شخصیت و خلاقیت زیاد، حتی طراحان آماتور هم می‌تونن برچسب‌هایی بسازند که به همون اندازه حرفه ای ها عالی هستند!

منبع: